نوشته شده توسط : احسانی
رئیس‌ پلیس‌ راه فرماندهی‌ انتظامی‌ استان اصفهان خبر داد:
خواب آلودگی عامل 50 درصد از تصادفات جاده‌ای اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس‌ پلیس‌ راه فرماندهی‌ انتظامی‌ استان اصفهان گفت: در ایام نوروز واژگونی خودرو بر اثر خواب‌آلودگی علت ۵۰ در صد از تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان بوده است.

خبرگزاری فارس: خواب آلودگی عامل 50 درصد از تصادفات جاده‌ای اصفهان

 

سرهنگ علی‌ نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۰۰ دستگاه خودرو به صورت محسوس و نامحسوس محورهای استان را کنترل می‌کنند، گفت: با آغاز دور پایانی سفرهای نوروزی و ازدحام خودروها در جاده‌های استان ۲۰ دستگاه خودرو گشت به این ناوگان اضافه شد.

وی افزود: در مجموع بیش از ۸۰۰ نیرو ماموریت حفاظت از جاده‌ها را به عهده دارند.

رئیس‌ پلیس‌ راه فرماندهی‌ انتظامی‌ استان اصفهان با اشاره به اینکه تصادفات، تخلفات و تلفات جاده‌ای در دور دوم سفرهای نوروزی افزایش محسوسی داشته است، تصریح کرد: تصادفات جاده‌ای در نیمه دوم تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنان واژگونی خودرو بر اثر خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان اصفهان است.

نیکبخت در ارتباط با حوادث جاده‌ای شاخص گفت: شب گذشته در جاده قدیم کاشان – نطنز، برخورد یک سواری پراید و پژو پارس منجر به کشته شدن دو تن از سرنشینان خودرو پراید و یک تن از خودرو پژو شد.

وی ادامه داد: علت این تصادف بی‌احتیاطی راننده پراید و تجاوز به چپ ناشی از سبقت بود.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرماندار هندیجان:
حکومت عدل الهی در 12 فروردین 58 ایران متجلی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان هندیجان گفت: 12 فرودین روز تجلی حکومت عدل الهی با فروریختن حکومت پهلوی به عنوان کانون ظلم و فساد بود.

خبرگزاری فارس: حکومت عدل الهی در 12 فروردین 58 ایران متجلی شد

 

بهروز فرج‌الهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: 12 فروردین 58 در حقیقت تولد دوباره اسلام و باورهای اسلامی ملت مسلمان ایران است که در راستای احیای آن ایثار و از خودگذشتگی را به حد اعلا رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در 12 فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

به گفته فرماندار هندیجان، بعد از آنکه قرن‌ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظام‌های حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می‌شد، در 12 فروردین 58 نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل و حکومت اسلامی را بر اساس موازین و آموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

‌فرج‌الهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است، تصریح کرد: این حکومت و نظام الهی تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات‌بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توامان فراهم شود.

وی گفت: حضور چشمگیر ملت ایران در پای صندوق‌ها و رأی 98 درصدیشان به جمهوری اسلامی، اسلام را بار دیگر در جهان زنده کرد.

فرماندار شهرستان هندیجان از نظام جمهوری اسلامی به حکومت مردم بر مردم تعبیر کرد و ادامه داد: مردم با حضور در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

فرج‌الهی اضافه کرد: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین‌الملل به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
شهردار اصفهان:
اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: به طور حتم اگر من در آن زمان شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

خبرگزاری فارس: اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است، گفت: اصفهان یک شهر ملی و بین‌المللی بوده و آثار تاریخی آن متعلق به جهانیان است.

وی با تاکید بر حفظ آثار تاریخی شهر اصفهان افزود: میراث فرهنگی اصفهان میراث جهانی است که بخشی از حفظ و نگهداری آن را شهرداری به دوش می‌کشد.

شهردار اصفهان با بیان این برای احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر اصفهان یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است، تصریح کرد: تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است چرا که در صورتی بتوانیم تجدد را در ترازوی سنت ببینیم دوران و آثاری جدید ایجاد می‌شود که برای آیندگان تاریخ است.

وی با اشاره به بدنه‌سازی شرق چهارباغ، گفت: حفظ و نگهداری چهارباغ به عنوان جلوه اصلی دوران صفویه لازم و ضروری است، از این رو بدنه‌سازی شرق چهارباغ حد فاصل میدان امام حسین (ع) و بازار هنر در دستور کار قرار گرفت و پس از پایان آن بدنه‌سازی غرب اجرا می‌شود.

سقائیان‌نژاد به احداث برج جهان‌نما اشاره کرد و ادامه داد: تبلیغات و شایعات زیادی در خصوص برج جهان‌نما به وجود آمده بود به طوریکه گروهی از کمیسیون فرهنگی مجلس در میدان امام (ره) به دنبال ساختمان جهان‌نما بودند.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساختمان جهان‌نما در سال ۷۴ انجام شده است، اظهار کرد: طرح ساختمان جهان‌نما در جشنواره خوارزمی رتبه برتر را به خود اختصاص داد اما متأسفانه به سمت کار غیرکارشناسی کشیده شد.

وی تاکید کرد: به طور حتم اگر من در آن زمان  شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

 



:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
حرف‌ها و حدیث‌ها درباره گشت‌ارشاد و زندگی خصوصی
حاشیه های اکران دو فیلم و شرایط دو سر باخت وزارت ارشاد

خبرگزاری فارس: بعد از مجوز دادن و اکران در بهترین زمان ممکن حالا باید با هزینه بسیار جلوی این فیلم ها گرفته شود که در این صورت باید مثل بسیاری از فعالیت های فرهنگی شرایط دو سر باخت را تجربه کرد

خبرگزاری فارس: حاشیه های اکران دو فیلم و شرایط دو سر باخت وزارت ارشاد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از خواست مردم و برخی از مسئولان در توقف اکران دو فیلم  «گشت ارشاد» و «خصوصی» و تحقق آن از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری، شورای صنفی نمایش جلسه فوق العاده‌ای را ترتیب داد که سیدضیاء هاشمی، رئیس صنف واحد تهیه‌کنندگان ششم فروردین ماه 1391 از برگزاری آن خبر داد و پس از آن خبرگزاری‌ها از تصمیم این شورا برای جایگزینی دو فیلم  «بوسیدن روی ماه» و «نارنجی‌پوش» به جای دو فیلم مذکور خبر دادند.

حبیب‌ کاوش سخنگوی این شورا در این باره گفت که شورای صنفی به دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «نارنجی‌پوش» که پیش از این برای اکران نوروز اعلام آمادگی کرده‌اند، اجازه‌ جایگزینی می‌دهد.

وی افزود که در جلسه‌ شب گذشته‌ شورای صنفی مقرر شد سینماهای حوزه‌ هنری و شهرداری که به ‌صورت خودسر و غیرقانونی نمایش‌ فیلم‌های‌شان را متوقف کردند، خسارت تهیه‌کنندگان فیلم‌ها را برابر قراردادشان و بر اساس نظر کارشناس پرداخت کنند.

کاوش هرگونه تغییر سانس اکران در هر سینمایی را نیازمند نظر شورای صنفی نمایش دانست و با اشاره به اینکه این‌گونه تغییر دادن فیلم‌ها نمی‌تواند به رویه تبدیل شود، افزود: در این زمینه از سوی مراجع مختلف بیانیه‌ای را آماده کرده‌ایم که آن را منتشر خواهیم کرد.

در پی این اظهارت کاوش،سید هادی منبتی، مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر علت توقف اکران این فیلم‌ها را واکنش‌های مردم متدین عنوان و پرداخت خسارت را در صورتی ممکن دانست که فیلم‌های گشت ارشاد و خصوصی قبل از انقضای قرارداد از اکران برداشته شود و شکایتی نیز صورت گیرد.

وی در این باره افزود: در این صورت برابر موازین و قوانین ملزم به پرداخت خسارت خواهیم بود.

منبتی در مورد زمان اکران دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «نارنجی پوش» به عنوان فیلم‌های جایگزین نیز گفت: در صورت آمادگی دفاتر پخش و رساندن کپی این فیلم‌ها و همچنین تبلیغات محیطی به سرعت آنها را اکران خواهیم کرد.

علی سرتیپی پخش‌کننده «گشت ارشاد» از پخش این فیلم تا آماده شدن فیلم «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی برای نمایش، در تعدادی از سینماها مانند آفریقا، ایران، پردیس، شکوفه، مرکزی، پایتخت، فلسطین، اریکه ایرانیان، پردیس زندگی خبر داده بود.

اما کاوش در رابطه با آمادگی‌ها برای جایگزینی دو فیلمی که از سوی مردم و برخی مسئولان هنجار شکن شناخته شده‌اند، گفت: پخش‌کننده‌ «بوسیدن روی ماه» و مجری طرح «نارنجی‌پوش» اعلام کرده‌اند که آمادگی اکران این فیلم‌ها را در این فاصله ندارند.

وی ضمن حق دادن به آنها افزود: هیچ فیلمی نمی‌تواند این‌گونه برای نمایش آماده شود؛ اما در هر صورت، این کار مانند یک عمل سزارین است، اگر این دو فیلم جدید نتوانند اکران شوند و با اراده‌هایی که وجود دارد نمایش «گشت ارشاد» و «خصوصی» متوقف شود؛ احتمالا سه فیلم دیگر اکران نوروزی یعنی «فیتیله و ماه‌پیشونی»، «قلاده‌های طلا» و «انتهای خیابان هشتم» جای خالی این دو فیلم را پر خواهند کرد.

کاوش همچنین در رابطه با 15 فیلم پیشنهادی شورای صنفی نمایش که قبل از نوروز برای اکران اعلام شده بود، نیز گفت: هیچ‌کدام آماده‌ی اکران نیستند.

با این حال نکته این است که این اداره نظارت و ارزشیابی است که باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا به این دو فیلم مجوز داده است. گویا سرو صدای برخی روشنفکران و انگ! سانسور برای وزارت ارشاد مهمتر از دغدغه مردم متدینی است که الان مدتهاست امکان رفتن به سینما را به واسطه چیرگی فیلم های مبتذل از دست داده اند. بعد از مجوز دادن و اکران در بهترین زمان ممکن حالا باید با هزینه بسیار جلوی این فیلم ها گرفته شود که در این صورت باید مثل بسیاری از فعالیت های فرهنگی شرایط دو سر باخت را تجربه کرد.از یک طرف امکان سکوت در برابر چنین فیلمهایی وجود ندارد و از طرف دیگر حذف آنها و حواشی بوجود آمده اولا به فروش آنها کمک می کند و ثانیا بهانه برای حاشیه سازی و مظلوم نمایی به برخی جریانات را می دهد و این مصداق شرایط دو سر باختی است که وزارت ارشاد اسلامی آن را تحمیل می کند. 



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی تاکید کرد
ضرورت رعایت کامل مقررات رانندگی در محورهای بین‌شهری خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی بر ضرورت رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی از سوی رانندگان در حال تردد در محورهای بین شهری خراسان رضوی تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: ضرورت رعایت کامل مقررات رانندگی در محورهای بین‌شهری خراسان‌رضوی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی، ابراهیم صنیعی با اشاره به بارش نزولات آسمانی همزمان با روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در استان، اظهار داشت: با توجه به این شرایط، لازم است رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای منتهی به مشهد و سایر شهرهای استان را دارند، با رعایت تمام نکات ایمنی و توجه به قوانین تردد کنند تا از بروز هرگونه حادثه رانندگی در محورهای مختلف پیشگیری شود.

وی با اشاره به همکاری بسیار مطلوب مردم با دستگاه‌ها و نیروهای خدماتی جاده‌ای به ویژه راهداران در ایام تعطیلات نوروزی، افزود: خوشبختانه امسال شاهد همکاری و هماهنگی همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در حوزه حمل و نقل بودیم که این همکاری‌ها در نهایت سبب شد، موج اول مسافران نوروزی مشهد با آرامش خاطر سفر خود را به پایان برسانند.

صنیعی با بیان اینکه همچون تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته، در نوروز 91 نیز شاهد حضور چشمگیر زائران امام هشتم(ع) و تردد سنگین خودروها در محورهای مواصلاتی استان بودیم، اظهار کرد: امسال شاهد حضور پررنگ راهداران در تمام مسیرهای استان بودیم.

سرپرست اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی افزود: مسافرانی که در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی به مشهد مقدس سفر می‌کنند با رعایت قوانین رانندگی سفر خود را با خاطراتی خوش به پایان برسانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
استاندار آذربایجان غربی:
آیت الله قره‌باغی پیرو واقعی امام خمینی(ره) بود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: آیت الله قره‌باغی پیرو واقعی و همیشگی امام خمینی(ره) بود.

خبرگزاری فارس: آیت الله قره‌باغی پیرو واقعی امام خمینی(ره) بود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله قره‌باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ارومیه اظهار کرد: آیت‌الله قره‌باغی با زندگی طلبه‌وار الگویی مهم برای اقشار مختلف مردم است از این رو مردم باید از ساده‌زیستی و روش زندگی آن عالم وارسته الگو بگیرند.

وی افزود: این عالم همواره پیرو خط امام خمینی (ره) بود و در زندگی شریف خود هیچگاه از این خط و مشی فاصله نگرفت.

جلال‌زاده رحلت آیت الله قره باغی را به علمای استان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و افزود: رفتن یک عالم ربانی همچون آیت الله قره باغی از یک جامعه اسلامی شکافی است که هیچگاه جای آن پر نمی‌شود و امروز مردم استان به خاطر از دست دادن چنین عالمی داغدار و اندوهناک است.

این مسئول با بیان اینکه مردم استان با حضور پرشور خود، قدرشناسی خود را اثبات کردند اضافه کرد: مردم بار دیگر ثابت کردند که پشتیبان اصلی مسئولان و علمای استان بوده و هستند.

وی ادامه داد: با تلاش روحانیت باید راه آیت الله قره باغی و دیگر علمای فقید استان بیش از گذشته تداوم یابد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه پیام تسلیت رئیس جمهور اسلامی ایران را به مردم و روحانیت استان و خانواده آیت الله قره‌باغی قرائت کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی:
1000 بازرسی از واحدهای اقامتی خراسان‌رضوی انجام شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان ضوی از انجام 1044 مورد بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 1000 بازرسی از واحدهای اقامتی خراسان‌رضوی انجام شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی رجایی خراسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی 25 اسفند ماه 90 تا 9 فروردین ماه 91 از 91 هتل، 200 هتل آپارتمان، 293 مهمانپذیر، 246 واحد پذیرایی و 214 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در سطح استان بازدید انجام گرفته است.

وی افزود: تاکنون از هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای بازدید شده 22 هتل آپارتمان و 46 مهمانپذیر اخطار و 22 هتل آپارتمان و 45 دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تذکر دریافت کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون 101 واحد اقامتی و پذیرایی اخطار، 117 واحد تذکر، 41 واحد اخطار تعلیق و تعطیلی و 15 واحد تشویق دریافت کردند.

وی در ادامه در ارتباط با‌ آمار بازدید کنندگان از موزه ها و اماکن گردشگری استان گفت: آمار بازدید کننده‌ها از موزه‌ها و اماکن گردشگری در استان مورد توجه بوده است چرا که از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از یک میلیون نفر از این مراکز بازدید کرده‌اند.

رجایی ادامه داد: تاکنون بیشترین بازدید از مجموعه آرامگاه فردوسی و هارونیه در شهر توس با 72 هزار و 943 نفر بوده است و بعد از آن مجموعه عطار و خیام با 57 هزار و 196 نفر در رتبه دوم قرار دارد.

وی آمار بازدیدکنندگان از سایر مراکز گردشگری و موزه‌های خراسان رضوی را 813 هزار و 684 نفر اعلام کرد.



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:
12 فروردین در تاریخ نظام جمهوری اسلامی جاودانه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 12 فروردین به عنوان یک روز سرنوشت ساز، در تاریخ نظام جمهوری اسلامی جاودانه شده است.

خبرگزاری فارس: 12 فروردین در تاریخ نظام جمهوری اسلامی جاودانه است

 

حسین ثابت‌قدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ ملت غیور و انقلابی ایران در این روز با حضور حماسی خود به دشمنان دین، قرآن و بشریت نشان دادند که نسبت به سرنوشت خود و آینده کشور بی‌تفاوت نیستند و به هیچ وجه ممکن تاب و تحمل حضور بیگانگان و غارتگران در کشور ایران را ندارند.

وی تصریح کرد: در چنین روزی 2/98 درصد مردم ایران با رای خود، خواستار حاکمیت اسلام ناب و مترقی در حکومتی بر پایه مشارکت و حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش شدند.

ثابت‌قدم اظهار داشت: 12 فروردین ماه نخستین روز حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ایرانیان است و در چنین روزی ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای، پایه‌های قصر دو هزار و 500 ساله حکومت طاغوت را فرو ریختند و با جانشینی حکومت مستضعفان، سلطه شیطانی برای همیشه از ایران اسلامی رخت بر بست.

وی با بیان اینکه رای قاطع مردم به نظام جمهوری اسلامی دشمنان را بر آن داشت که با انواع توطئه‌ها و دسیسه چینی‌ها به مقابله با ملت انقلابی ایران بپاخیزند، افزود: با این وجود دشمنان با تمام شیطنت‌های خود هنوز هم نتوانسته‌اند کوچک‌ترین خللی در عزم و اراده پولادین و مستحکم این مردم ایجاد کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: سی و سومین سالگرد 12 فروردین ماه در شرایطی فرا می‌رسد که نسل‌های دوم و سوم انقلاب اسلامی همراه با نسل اولی‌ها حضوری پرشور و دشمن شکن در راه‌پیمایی عظیم یوم الله22 بهمن 90 و نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظام اسلامی را در رفراندومی دیگر مورد تایید قرار دادند.

وی یادآور شد: اینک نیز ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی در سال جدید توجه خود را به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی معطوف کرده و در این برهه حساس، خودشان را آماده حرکتی پرشتاب و بزرگ به سمت پیشرفت و عدالت کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون پارلمانی جمعیت هلال احمر کشور خبر داد
آغاز عملیات اجرایی 2 پایگاه امدادی در محورهای ارتباطی شهرستان اهر

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی جمعیت هلال احمر کشور از آغاز عملیات اجرایی دو پایگاه امدادی هلال احمر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز عملیات اجرایی 2 پایگاه امدادی در محورهای ارتباطی شهرستان اهر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، یوسف صنایعی ظهر امروز در بازدید از خدمات امداد جاده‌ای طرح استقبال از مسافران نوروزی هلال احمر در شهرستان اهر گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی به علت اینکه جاده‌های ارتباطی شهرستان اهر به خصوص جاده اهر- تبریز یکی از جاده‌های پرتردد و حادثه خیز استان است، ایجاد پایگاه امداد جاده‌ای مجهز در گردنه "گویجه‌بل" در جاده اهر – تبریز و پایگاه امداد جاده‌ای در گردنه "سامبران" مسیر جاده اهر- کلیبر، اقدامات اولیه و کارشناسی‌های در این زمینه انجام و با اختصاص اعتبارات لازم در سال‌جاری، عملیات اجرایی این دو پایگاه امداد جاده‌ای آغاز می‌شود.

وی، هدف از سفر به استان آذربایجان‌شرقی را ارزیابی فعالیت‌های نوروزی پایگاه‌های هلال احمر در بخش امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی اعلام کرد و افزود: وظیفه اصلی هلال احمر حضور فعال و تأثیرگذار در حوادث و سوانح و سایر اقدامات انسان دوستانه است که در این راستا با عنایت و توجهی که دولت و مجلس نسبت به فعالیت‌های هلال‌احمر دارند، این جمعیت در بخش‌های مختلف امداد و نجات و حوادث غیرمترقبه به امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا مجهز شده و با آموزش‌های ویژه‌ای که برای پرسنل و جوانان عضو هلال‌احمر انجام داده به یکی از نهادهای فعال در این زمینه تبدیل شده است.

وی، گفت: امروز جمعیت هلال احمر این افتخار را دارد که در تمام جاده‌ها و در اقصی نقاط میهن اسلامی برای ارائه خدمات امدادی حضور دارد و خدمتگزاری به مردم و هم میهنان را یک افتخار برای خود می‌دانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد
برگزاری گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی 11 و 12 فروردین در قم

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی در روزهای 11 و 12 فروردین خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی 11 و 12 فروردین در قم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم آمده است: یوم‌الله 12 فروردین ماه، سالروز تولد نظام مقدسی است که نور اسلام عزیز را پس از گذشت قرن‌های زیاد نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت؛ روز ماندگاری که با همبستگی بی‌مانند ملت متدین و فهیم ام‌القرای جهان اسلام و لبیک یکپارچه به ندای آسمانی «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا ولا تفرقوا» شعار ملکوتی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عینیت یافته و کنگره‌های قصر دو هزار و 500 ساله طاغوتی فرو ریخت.

در ادامه آمده است: در این رابطه چه زیبا رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی فرمودند «صبح‌گاه 12 فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند».

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت این عید بزرگ و دعوت همگان برای تحقق فرمان الهی مجدد اسلام در قرن حاضر و زنده نگه داشتن یوم‌الله 12 فروردین به آگاهی می‌رساند مراسم بزرگداشتی بعد از اقامه فریضه مغرب و عشاء روزهای جمعه یازدهم و شنبه دوازدهم فروردین ماه با سخنرانی آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()