نوشته شده توسط : احسانی
مسئول روابط عمومی هیئت پینگ‌پنگ قزوین خبر داد
برگزاری مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز بانوان در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی هیئت پینگ‌پنگ قزوین از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز بانوان در قزوین خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز بانوان در قزوین

 

مجتبی گلشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز بانوان همزمان با هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز آقایان در نیمه دوم سال جاری به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: مقدمات برگزاری مسابقات با توجه به تجارب سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شده است.

مسئول روابط عمومی هیئت پینگ‌پنگ قزوین پیرامون موفقیت‌های این هیئت در سال 90، اظهار کرد: در سالی که گذشت تنیسورهای قزوینی در همه رده‌های سنی در دو بخش آقایان و بانوان عناوین خوبی را در سطح ملی به دست آوردند.

گلشاهی یادآور شد: در بزرگسالان حمیدرضا طاهرخانی به عضویت تیم ملی درآمد و دو نفر از بانوان نیز به تیم ملی تنیس روی میز کشور دعوت شدند.

وی مدال‌آوری سولماز محمدپور و مهسا نیاقی در رقابت‌های اوپن عراق را حسن ختام موفقیت‌های هیئت پینگ‌پنگ قزوین در سال 90 عنوان و افزود: این دو تنیسور قزوینی در مسابقات اوپن عراق نشان دادند که بانوان استان قزوین در رقابت‌های برون مرزی نیز حرفی برای گفتن دارند.

مسئول روابط عمومی هیئت پینگ‌پنگ قزوین در ادامه با بیان اینکه تقویم ورزشی فدراسیون پینگ‌پنگ در نیمه دوم فروردین ماه آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از نشست بین هیئت‌های پینگ‌پنگ کشور در نیمه دوم فروردین ماه و قرار گرفتن برنامه‌ها در تقویم ورزشی، اردبیهشت ماه سال جاری تقویم فدراسیون برای هیئت‌ها ارسال می‌شود.

گفتنی است، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز آقایان به نام "3000 شهید سرافراز استان قزوین" و با حضور 16 تیم، سال گذشته به میزبانی قزوین برگزار شد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
از 29 اسفند تا 9 فروردین 91
بیش از 150 هزار گردشگر به بخش‌های کاشان سفر کردند

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته آمار شهرستان کاشان، آمار سفر به بخش‌های کاشان از جمله نیاسر، قمصر و برزک را بیش از 150 هزار گردشگر به این شهرستان ذکر کرد.

خبرگزاری فارس: بیش از 150 هزار گردشگر به بخش‌های کاشان سفر کردند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا عبدالله‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد 150 هزار و 329 نفر گردشگر از 29 اسفند تا 9 فروردین‌ماه به بخش‌های نیاسر، قمصر و برزک سفر کرده‌اند.

وی افزود: در نهمین روز فروردین 91 تعداد 26 هزار و 608 نفر گردشگر به بخش‌های مختلف شهرستان کاشان، وارد شدند.

مسئول کمیته آمار شهرستان کاشان در ادامه، از بازدید بیش از 50 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از ابنیه تاریخی کاشان در نهمین روز از ایام نوروز خبر داد.

عبدالله‌زاده بیان کرد: در نهمین روز از سال 1391 تعداد 56 هزار و 886 نفر گردشگر از باغ، حمام و موزه تاریخی فین، تپه‌های باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبائی، عباسیان، عامری‌ها و حمام سلطان امیراحمد بازدید کردند.

وی تصریح کرد: در این روز تعداد 32 هزار و  410 نفر میهمان ایرانی و خارجی از باغ فین، تعداد 8 هزار و 200 نفر از حمام تاریخی فین، تعداد 2 هزار و 960 نفر از موزه، تعداد 3 هزار و 500 نفر گردشگر از خانه تاریخی بروجردی‌ها و تعداد 2 هزار و 850  نفر از تپه‌های باستانی سیلک بر اساس گزارش کمیته آمار شهرستان بازدید کردند.

به گفته وی، همچنین در این روز تعداد 2 هزار و  820 نفر میهمان ایرانی و خارجی از خانه تاریخی طباطبائی، تعداد یک هزار و 695 نفر از خانه عباسیان، تعداد یک هزار و 416 نفر از خانه عامری‌ها و تعداد یک هزار و 35 نفر گردشگر از حمام سلطان امیر احمد کاشان بر اساس گزارش کمیته آمار شهرستان دیدن کردند.

مسئول کمیته آمار شهرستان کاشان بیان کرد: در نهمین روز نوروز 91  مجموعه باغ فین، خانه تاریخی بروجردی‌ها و تپه‌های سیلک به ترتیب مقام های اول تا سوم را دارند.

به گفته وی، در این روز تعداد 36 هزار و 27 نفر در هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، منازل استیجاری، کمپ‌های موقت، مدارس و در چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها و خیابان‌های کاشان اقامت داشتند.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
آیت‌الله ممدوحی:
سهم کرمانشاه در طرح شجره طیبه صالحین سهم بزرگی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت:طرح بزرگ شجره طیبه صالحین در حال اجراست و سهم کرمانشاه دراین طرح، سهم بزرگی است.

خبرگزاری فارس: سهم کرمانشاه در طرح شجره طیبه صالحین سهم بزرگی است

 

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با فارس در کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری با نظر به تحقق تشکیل بسیج 20 میلیونی و پرورش بسیجیان با تعالیم درست نگاه ویژه‌ایی به طرح شجره طیبه صالحین دارند.

آیت الله حسن ممدوحی افزود: طرح صالحین، طرحی است که به اصلاح الگوی رفتاری و عملکرد بسیج در 3 سطح اعتقادی، مسائل سیاسی و اخلاقی می‌پردازد و ویژگی‌های طرح، جامع بودن و وسعت دید آن است، به این صورت که برای همه‌ی سنین طرحی را آماده ساخته است و برنامه‌ای را پیش رو دارد و روند کلی قابل اجرایی نیز طرح ریزی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های طرح این است که متولیان فرهنگ جامعه که همان روحانیت می‌باشد، برنامه‌ها و موضوعات را طرح‌ریزی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیج باید بسیج الهی و با روحیه‌ای بالا رزمنده واقعی برای کشور در تمام عرصه‌ها باشد.

آیت الله ممدوحی خاطر نشان کرد: اصولی که در این طرح تعلیم داده می‌شود از علما و دانشمندان دین شناس گرفته شده است که آموزش‌ها از مبدا درست باشند.

گفتنی است آیت الله حسن ممدوحی مسئول مسائل معرفتی طرح شجره طیبه صالحین در  سطح کشور می‌باشد و این موضوع با توجه به حضورشان در استان کرمانشاه باعث می‌شود سهم کرمانشاه در طرح شجره طیبه صالحین سهم بزرگی باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
عضو شورای شهر رشت:
مسئولان به کارها رنگ خدایی دهند

خبرگزاری فارس: عضور شورای اسلامی شهر رشت گفت: شناخت مسئولیت‌ها مهم است و باید به کارهای خود رنگ خدایی دهیم که بهترین رنگ‌هاست.

خبرگزاری فارس: مسئولان به کارها رنگ خدایی دهند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید نوروز درباره تحولات زمین اظهار داشت: شاهد گردش ایام و چرخش زمین هستیم و این اختلاف شب و روز مدیون قانون حرکت است که برای ما حل آن ساده نیست.

وی، با بیان اینکه تدبیر امور و گردش ایام، شب و روز را به وجود می‌آورد و زمین به محور خورشید می‌گردد، افزود: این حرکت از نقص آغاز می‌شود و به کمال می‌رسد و اگر نظم و رشد در این حرکت نباشد بی‌ثمر خواهد بود.

عضو روحانی شورای شهر رشت با تصریح بر اینکه باید از یک نقطه‌ای به کمال برسیم، اذعان داشت: رسیدن به کمال مطلق مهم است.

وی، با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در مجلس که از نمایندگان خواسته بود به او نمره بیست دهند، تصریح کرد: اگر به کسی که نمره‌اش 15 است 20 دهیم تملق است و انسان نمی‌تواند خود را توجیه کند.

حسن‌خواه، خورشید واقعی را امام زمان (عج) دانست و تصریح کرد: مسئولیت‌هایی که به عهده ماست باید آن را مانند یک سرباز امام زمان (عج) انجام دهیم.

وی، افزود: مسئولیت‌هایی که داریم یا به صورت فردی است که به جسم ما بر می‌گردد و یا اینکه به روح ما بستگی دارد که دو بعدی هستیم و اگر رابطه خود را با خدا درست کنیم رابطه ما با مردم نیز درست می‌شود.

این عضو شورای شهر رشت، با تصریح بر اینکه یک مسئول باید ابتدا خدا را ببیند، ابراز داشت: در این صورت «ما» می‌شویم و اگر رابطه ما با خدا و خودمان درست شود در روابط اجتماعی نیز به خوبی انجام وظیفه می‌کنیم.

وی، همه چیز را در تسخیر انسان دانست و خاطرنشان کرد: شناخت مسئولیت‌ها به عهده ماست و باید به کارهای خود رنگ خدایی دهیم که هیچ رنگی بهتر از آن نیست.

حسن‌خواه با بیان اینکه گذشت زمان تمام رنگ‌ها و حوادث تلخ و شیرین را از بین می‌برد، اذعان داشت: تنها رنگ خداست که باقی می‌ماند.

وی، صداقت، بصیرت و هوشیاری در عرصه رسانه و کار و تلاش را یک وظیفه مهم دانست و خاطرنشان کرد: صداقت و بصیرت کشور را به پیشرفت می‌رساند و کوتاهی‌ها را جبران می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
کاهش وزن در هتل حیوانات

خبرگزاری فارس: ظاهرا پدیده اضافه وزن فقط در بین انسانها شایع نبوده و به حیوانات خانگی نیز سرایت پیدا کرده است. این مسئله باعث شده است تا یک مرکز خیریه در کشور انگلستان دست به اقدام جالبی بزند.

خبرگزاری فارس: کاهش وزن در هتل حیوانات

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، اضافه وزن امروزه تبدیل به یک نوع بیماری مزمن در بین مردم جهان شده است و عمدتا در بین اهالی کشورهای صنعتی و پیشرفته دیده می شود.

اما ظاهرا پدیده اضافه وزن به انسان ها محدود نشده و حیوانات را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس یک تحقیق انجام شده در کشور انگلستان مشخص شده است که چیزی در حدود 6 میلیون سگ و گربه خانگی در این کشور دچار اضافه وزن هستند. این مسئله باعث شده است تا یک مرکز خیره با نام " PSDA " در کشور انگلستان در محلی با عنوان " هتل دوستدار حیوانات" یک دوره رقابت برگزار کند.

این مسابقه در بین تعدادی سگ ، گربه و خرگوش خانگی برگزار می شود که دارای اضافه وزن بوده و به این مرکز منتقل می شوند تا بتوانند در یک دوره 8 ماه وزن بدن خود را کم کنند. در این مدت آنها از رژیم های غذایی خاص و برنامه های ورزشی مخصوص پیروی می کنند تا بتوانند به وزن ایده آل خود برسند.

البته باید گفت که هر حیوانی که بتواند در این رقابت برای سلامتی برنده شود برای یک سال غدای رایگان به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد. در حال حاضر 11 سگ ، 5 گربه و دو خرگوش در این مرکز در حال گذراندن دوره رژیم و به نوعی مسابقه خود در این مرکز هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد
تالیف کتاب بین المللی توسط عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: کتاب بین المللی توسط عضو هیأت علمی گروه مهندسی دانشگاه صنعتی کرمانشاه تالیف شد.

خبرگزاری فارس: تالیف کتاب بین المللی توسط عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه

 

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه صنعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: کتاب Distillation-Advances from Modeling to Applications با همکاری  نویسندگانی از سراسر جهان و کشورهایی، مانند چین، اسپانیا و دانمارک تالیف شده است.

وی افزود: این کتاب در 282 صفحه به زبان لاتین توسط انتشارات InTech به چاپ رسیده است.

سینا زرشکی ادامه داد: نسخه آنلاین این کتاب با شماره شابک  978-953-51-0428-5به‌صورت رایگان از آدرس:

http://www.intechopen.com/books/distillationadvances-from-modeling-to-applications قابل تهیه است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خاطر نشان کرد: این کتاب  در سه بخش ارائه شده که در آن به مباحثی پیرامون مدلسازی و برخی کاربردهای فرایند تقطیر اشاره شده است.

زرشکی در پایان تصریح کرد:نسخه کاغذی کتاب از طریق ایمیل orders@intechopen.com قابل خریداری می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
دبیر هیئت کاراته قزوین خبر داد
برپایی اردوهای تیم ملی کاراته در قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کاراته قزوین از برپایی اردوهای تیم ملی کاراته در اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی قزوین خبر داد.

خبرگزاری فارس: برپایی اردوهای تیم ملی کاراته در قزوین

 

محمدرضا داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون کاراته، اردیبهشت ماه امسال قزوین میزبان اردوهای تیم ملی کاراته کشور است.

وی تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با اعضای هیئت رئیسه کاراته استان قزوین داشتیم، عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری به ویژه میزبانی اردوهای تیم ملی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر هیئت کاراته قزوین در ادامه از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بهمن ماه به میزبانی قزوین خبر داد و گفت: تدارکات لازم برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در قزوین مهیا شده و امیدواریم میزبان شایسته‌ای در این مسابقات و در حد نام قزوین باشیم.

داوری اعزام تیم استان قزوین به مسابقات بین‌المللی ترکیه را از دیگر برنامه‌های سال 91 هیئت کاراته قزوین برشمرد و گفت: تیم استان قزوین تمریناتش را شروع کرده است و آمادگی خوبی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی ترکیه دارد و این آمادگی تیم باعث امیدواری برای کسب نتایج مطلوب برای کاراته قزوین در مسابقات بین‌المللی است.

وی وضعیت پنج کاراته‌کای استان قزوینی در اردو تیم ملی را مطلوب دانست و افزود: رقابت‌ها در اردوی تیم ملی بسیار سنگین است و ملی پوشان نزدیک به یکدیگر حرکت می‌کنند و این مهم اوج حساسیت در این عرصه را نشان می‌دهد.

دبیر هیئت کاراته قزوین خاطر نشان کرد: در رده بزرگسالان، بهمن عسگری از شانس بالایی برای عضویت در تیم ملی برخوردار است و همچنین پیش‌بینی می‌شود در رده امیدها نیز یک نماینده از قزوین به عضویت تیم ملی درآید.

داوری در پایان تأکید کرد: هیئت کاراته قزوین برای سال 91 صدها برنامه در نظر دارد که در مجمع عمومی برنامه‌ها معرفی می‌شوند. 

 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون فرهنگی بازرسی مازندران خبر داد
جمع‌بندی عملکرد ستاد تسهیلات توسط اداره کل بازرسی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل بازرسی مازندران از جمع‌بندی عملکرد ستاد تسهیلات سفر مازندران توسط اداره کل بازرسی خبر داد.

خبرگزاری فارس: جمع‌بندی عملکرد ستاد تسهیلات توسط اداره کل بازرسی

 

محمد رحمانی ظهر امروز  در بازدید از ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ساری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: مازندران مزیت‌های فراوانی دارد که یکی از این مزیت‌ها گردشگری است‌.

وی یادآور شد: مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، کانون توجه گردشگران اعم از عبوری و اقامتی است.

معاون فرهنگی اداره کل بازرسی مازندران، با بیان اینکه بازرسی استان بر اساس قانون، وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور و بازرسی دارد، گفت: در سال 91 الگوی رفتاری و کرداری سازمان بازرسی بر همین منوال ادامه دارد.

رحمانی با اشاره به اینکه اینگونه نیست که سیستم نظارتی بعد از اجرای کار، نظارت و بازرسی داشته باشد، تصریح کرد: در حین انجام عمل بر حسن اجرای امور نظارت داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با ستاد تسهیلات سفر در استان زحمات زیادی به دوش می‌کشند، متذکر شد:‌ ضمن نظارت بر حسن اجرای کار، عملکرد دستگاه‌ها در پایان کار ستاد هم جمع‌بندی می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرماندار هندیجان:
حکومت عدل الهی در 12 فروردین 58 ایران متجلی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان هندیجان گفت: 12 فرودین روز تجلی حکومت عدل الهی با فروریختن حکومت پهلوی به عنوان کانون ظلم و فساد بود.

خبرگزاری فارس: حکومت عدل الهی در 12 فروردین 58 ایران متجلی شد

 

بهروز فرج‌الهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: 12 فروردین 58 در حقیقت تولد دوباره اسلام و باورهای اسلامی ملت مسلمان ایران است که در راستای احیای آن ایثار و از خودگذشتگی را به حد اعلا رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در 12 فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

به گفته فرماندار هندیجان، بعد از آنکه قرن‌ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظام‌های حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می‌شد، در 12 فروردین 58 نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل و حکومت اسلامی را بر اساس موازین و آموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

‌فرج‌الهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است، تصریح کرد: این حکومت و نظام الهی تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات‌بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توامان فراهم شود.

وی گفت: حضور چشمگیر ملت ایران در پای صندوق‌ها و رأی 98 درصدیشان به جمهوری اسلامی، اسلام را بار دیگر در جهان زنده کرد.

فرماندار شهرستان هندیجان از نظام جمهوری اسلامی به حکومت مردم بر مردم تعبیر کرد و ادامه داد: مردم با حضور در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

فرج‌الهی اضافه کرد: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین‌الملل به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس‌ پلیس‌ راه فرماندهی‌ انتظامی‌ استان اصفهان خبر داد:
خواب آلودگی عامل 50 درصد از تصادفات جاده‌ای اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس‌ پلیس‌ راه فرماندهی‌ انتظامی‌ استان اصفهان گفت: در ایام نوروز واژگونی خودرو بر اثر خواب‌آلودگی علت ۵۰ در صد از تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان بوده است.

خبرگزاری فارس: خواب آلودگی عامل 50 درصد از تصادفات جاده‌ای اصفهان

 

سرهنگ علی‌ نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۰۰ دستگاه خودرو به صورت محسوس و نامحسوس محورهای استان را کنترل می‌کنند، گفت: با آغاز دور پایانی سفرهای نوروزی و ازدحام خودروها در جاده‌های استان ۲۰ دستگاه خودرو گشت به این ناوگان اضافه شد.

وی افزود: در مجموع بیش از ۸۰۰ نیرو ماموریت حفاظت از جاده‌ها را به عهده دارند.

رئیس‌ پلیس‌ راه فرماندهی‌ انتظامی‌ استان اصفهان با اشاره به اینکه تصادفات، تخلفات و تلفات جاده‌ای در دور دوم سفرهای نوروزی افزایش محسوسی داشته است، تصریح کرد: تصادفات جاده‌ای در نیمه دوم تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنان واژگونی خودرو بر اثر خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان اصفهان است.

نیکبخت در ارتباط با حوادث جاده‌ای شاخص گفت: شب گذشته در جاده قدیم کاشان – نطنز، برخورد یک سواری پراید و پژو پارس منجر به کشته شدن دو تن از سرنشینان خودرو پراید و یک تن از خودرو پژو شد.

وی ادامه داد: علت این تصادف بی‌احتیاطی راننده پراید و تجاوز به چپ ناشی از سبقت بود.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
در قالب طرح های نوروزی صورت می‌گیرد
استقرار کشیک شبانه روزی شرکت خدمات بازرگانی

خبرگزاری فارس: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم در راستای خدمت‌رسانی بهتر و تامین نان زائران و ساکنان استان، کشیک‌های شبانه روزی خود را در سطح شهر قم مستقر کرده است.

خبرگزاری فارس: استقرار کشیک شبانه روزی شرکت خدمات بازرگانی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم در راستای اجرای برنامه‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم و خدمت‌رسانی مناسب به زائران، نسبت به استقرار کشیک‌های شبانه روزی برای مراکز زیر پوشش خود اقدام کرده است.

تعیین کشیک کارکنان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم در روز 29 اسفندماه سال گذشته و ایام نوروز سال 91 که در دفتر مرکزی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم و مجتمع ذخیره‌سازی استقرار داشتند، یکی از فعالیت‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم در نوروز امسال بوده است.

این کار در راستای تخلیه و ذخیره سازی گندم وارداتی به استان و تحویل به موقع گندم مورد نیاز کارخانه‌های تولید آرد بوده و تاکنون از بروز مشکل در زمینه تولید نان جلوگیری کرده است.

سرکشی مستمر از کارخانه‌های تولید آرد به منظور نظارت بر تولید با کیفیت و توزیع به موقع، هماهنگی و مکاتبه با نانوایان در راستای تاکید بر تامین نان زائران به ویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آماده‌باش کارکنان ذی‌ربط در راستای جذب و تخلیه گندم از دیگر استان‌ها در صورت ارسال در ایام تعطیلات نوروزی، فروش گندم کافی و مورد نیاز کارخانه‌های تولید آرد و تولید و ذخیره سازی آرد و برنامه‌ریزی صحیح برای انتقال آن به نانوایی‌های سطح استان، از دیگر اقدامات شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم در ایام تعطیلات نوروزی سال 91 است.

 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی تاکید کرد
ضرورت رعایت کامل مقررات رانندگی در محورهای بین‌شهری خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی بر ضرورت رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی از سوی رانندگان در حال تردد در محورهای بین شهری خراسان رضوی تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: ضرورت رعایت کامل مقررات رانندگی در محورهای بین‌شهری خراسان‌رضوی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی، ابراهیم صنیعی با اشاره به بارش نزولات آسمانی همزمان با روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در استان، اظهار داشت: با توجه به این شرایط، لازم است رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای منتهی به مشهد و سایر شهرهای استان را دارند، با رعایت تمام نکات ایمنی و توجه به قوانین تردد کنند تا از بروز هرگونه حادثه رانندگی در محورهای مختلف پیشگیری شود.

وی با اشاره به همکاری بسیار مطلوب مردم با دستگاه‌ها و نیروهای خدماتی جاده‌ای به ویژه راهداران در ایام تعطیلات نوروزی، افزود: خوشبختانه امسال شاهد همکاری و هماهنگی همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در حوزه حمل و نقل بودیم که این همکاری‌ها در نهایت سبب شد، موج اول مسافران نوروزی مشهد با آرامش خاطر سفر خود را به پایان برسانند.

صنیعی با بیان اینکه همچون تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته، در نوروز 91 نیز شاهد حضور چشمگیر زائران امام هشتم(ع) و تردد سنگین خودروها در محورهای مواصلاتی استان بودیم، اظهار کرد: امسال شاهد حضور پررنگ راهداران در تمام مسیرهای استان بودیم.

سرپرست اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی افزود: مسافرانی که در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی به مشهد مقدس سفر می‌کنند با رعایت قوانین رانندگی سفر خود را با خاطراتی خوش به پایان برسانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
شهردار اصفهان:
اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: به طور حتم اگر من در آن زمان شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

خبرگزاری فارس: اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است، گفت: اصفهان یک شهر ملی و بین‌المللی بوده و آثار تاریخی آن متعلق به جهانیان است.

وی با تاکید بر حفظ آثار تاریخی شهر اصفهان افزود: میراث فرهنگی اصفهان میراث جهانی است که بخشی از حفظ و نگهداری آن را شهرداری به دوش می‌کشد.

شهردار اصفهان با بیان این برای احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر اصفهان یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است، تصریح کرد: تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است چرا که در صورتی بتوانیم تجدد را در ترازوی سنت ببینیم دوران و آثاری جدید ایجاد می‌شود که برای آیندگان تاریخ است.

وی با اشاره به بدنه‌سازی شرق چهارباغ، گفت: حفظ و نگهداری چهارباغ به عنوان جلوه اصلی دوران صفویه لازم و ضروری است، از این رو بدنه‌سازی شرق چهارباغ حد فاصل میدان امام حسین (ع) و بازار هنر در دستور کار قرار گرفت و پس از پایان آن بدنه‌سازی غرب اجرا می‌شود.

سقائیان‌نژاد به احداث برج جهان‌نما اشاره کرد و ادامه داد: تبلیغات و شایعات زیادی در خصوص برج جهان‌نما به وجود آمده بود به طوریکه گروهی از کمیسیون فرهنگی مجلس در میدان امام (ره) به دنبال ساختمان جهان‌نما بودند.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساختمان جهان‌نما در سال ۷۴ انجام شده است، اظهار کرد: طرح ساختمان جهان‌نما در جشنواره خوارزمی رتبه برتر را به خود اختصاص داد اما متأسفانه به سمت کار غیرکارشناسی کشیده شد.

وی تاکید کرد: به طور حتم اگر من در آن زمان  شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

 



:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
حرف‌ها و حدیث‌ها درباره گشت‌ارشاد و زندگی خصوصی
حاشیه های اکران دو فیلم و شرایط دو سر باخت وزارت ارشاد

خبرگزاری فارس: بعد از مجوز دادن و اکران در بهترین زمان ممکن حالا باید با هزینه بسیار جلوی این فیلم ها گرفته شود که در این صورت باید مثل بسیاری از فعالیت های فرهنگی شرایط دو سر باخت را تجربه کرد

خبرگزاری فارس: حاشیه های اکران دو فیلم و شرایط دو سر باخت وزارت ارشاد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از خواست مردم و برخی از مسئولان در توقف اکران دو فیلم  «گشت ارشاد» و «خصوصی» و تحقق آن از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری، شورای صنفی نمایش جلسه فوق العاده‌ای را ترتیب داد که سیدضیاء هاشمی، رئیس صنف واحد تهیه‌کنندگان ششم فروردین ماه 1391 از برگزاری آن خبر داد و پس از آن خبرگزاری‌ها از تصمیم این شورا برای جایگزینی دو فیلم  «بوسیدن روی ماه» و «نارنجی‌پوش» به جای دو فیلم مذکور خبر دادند.

حبیب‌ کاوش سخنگوی این شورا در این باره گفت که شورای صنفی به دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «نارنجی‌پوش» که پیش از این برای اکران نوروز اعلام آمادگی کرده‌اند، اجازه‌ جایگزینی می‌دهد.

وی افزود که در جلسه‌ شب گذشته‌ شورای صنفی مقرر شد سینماهای حوزه‌ هنری و شهرداری که به ‌صورت خودسر و غیرقانونی نمایش‌ فیلم‌های‌شان را متوقف کردند، خسارت تهیه‌کنندگان فیلم‌ها را برابر قراردادشان و بر اساس نظر کارشناس پرداخت کنند.

کاوش هرگونه تغییر سانس اکران در هر سینمایی را نیازمند نظر شورای صنفی نمایش دانست و با اشاره به اینکه این‌گونه تغییر دادن فیلم‌ها نمی‌تواند به رویه تبدیل شود، افزود: در این زمینه از سوی مراجع مختلف بیانیه‌ای را آماده کرده‌ایم که آن را منتشر خواهیم کرد.

در پی این اظهارت کاوش،سید هادی منبتی، مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر علت توقف اکران این فیلم‌ها را واکنش‌های مردم متدین عنوان و پرداخت خسارت را در صورتی ممکن دانست که فیلم‌های گشت ارشاد و خصوصی قبل از انقضای قرارداد از اکران برداشته شود و شکایتی نیز صورت گیرد.

وی در این باره افزود: در این صورت برابر موازین و قوانین ملزم به پرداخت خسارت خواهیم بود.

منبتی در مورد زمان اکران دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «نارنجی پوش» به عنوان فیلم‌های جایگزین نیز گفت: در صورت آمادگی دفاتر پخش و رساندن کپی این فیلم‌ها و همچنین تبلیغات محیطی به سرعت آنها را اکران خواهیم کرد.

علی سرتیپی پخش‌کننده «گشت ارشاد» از پخش این فیلم تا آماده شدن فیلم «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی برای نمایش، در تعدادی از سینماها مانند آفریقا، ایران، پردیس، شکوفه، مرکزی، پایتخت، فلسطین، اریکه ایرانیان، پردیس زندگی خبر داده بود.

اما کاوش در رابطه با آمادگی‌ها برای جایگزینی دو فیلمی که از سوی مردم و برخی مسئولان هنجار شکن شناخته شده‌اند، گفت: پخش‌کننده‌ «بوسیدن روی ماه» و مجری طرح «نارنجی‌پوش» اعلام کرده‌اند که آمادگی اکران این فیلم‌ها را در این فاصله ندارند.

وی ضمن حق دادن به آنها افزود: هیچ فیلمی نمی‌تواند این‌گونه برای نمایش آماده شود؛ اما در هر صورت، این کار مانند یک عمل سزارین است، اگر این دو فیلم جدید نتوانند اکران شوند و با اراده‌هایی که وجود دارد نمایش «گشت ارشاد» و «خصوصی» متوقف شود؛ احتمالا سه فیلم دیگر اکران نوروزی یعنی «فیتیله و ماه‌پیشونی»، «قلاده‌های طلا» و «انتهای خیابان هشتم» جای خالی این دو فیلم را پر خواهند کرد.

کاوش همچنین در رابطه با 15 فیلم پیشنهادی شورای صنفی نمایش که قبل از نوروز برای اکران اعلام شده بود، نیز گفت: هیچ‌کدام آماده‌ی اکران نیستند.

با این حال نکته این است که این اداره نظارت و ارزشیابی است که باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا به این دو فیلم مجوز داده است. گویا سرو صدای برخی روشنفکران و انگ! سانسور برای وزارت ارشاد مهمتر از دغدغه مردم متدینی است که الان مدتهاست امکان رفتن به سینما را به واسطه چیرگی فیلم های مبتذل از دست داده اند. بعد از مجوز دادن و اکران در بهترین زمان ممکن حالا باید با هزینه بسیار جلوی این فیلم ها گرفته شود که در این صورت باید مثل بسیاری از فعالیت های فرهنگی شرایط دو سر باخت را تجربه کرد.از یک طرف امکان سکوت در برابر چنین فیلمهایی وجود ندارد و از طرف دیگر حذف آنها و حواشی بوجود آمده اولا به فروش آنها کمک می کند و ثانیا بهانه برای حاشیه سازی و مظلوم نمایی به برخی جریانات را می دهد و این مصداق شرایط دو سر باختی است که وزارت ارشاد اسلامی آن را تحمیل می کند. 



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی:
1000 بازرسی از واحدهای اقامتی خراسان‌رضوی انجام شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان ضوی از انجام 1044 مورد بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 1000 بازرسی از واحدهای اقامتی خراسان‌رضوی انجام شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی رجایی خراسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی 25 اسفند ماه 90 تا 9 فروردین ماه 91 از 91 هتل، 200 هتل آپارتمان، 293 مهمانپذیر، 246 واحد پذیرایی و 214 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در سطح استان بازدید انجام گرفته است.

وی افزود: تاکنون از هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای بازدید شده 22 هتل آپارتمان و 46 مهمانپذیر اخطار و 22 هتل آپارتمان و 45 دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تذکر دریافت کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون 101 واحد اقامتی و پذیرایی اخطار، 117 واحد تذکر، 41 واحد اخطار تعلیق و تعطیلی و 15 واحد تشویق دریافت کردند.

وی در ادامه در ارتباط با‌ آمار بازدید کنندگان از موزه ها و اماکن گردشگری استان گفت: آمار بازدید کننده‌ها از موزه‌ها و اماکن گردشگری در استان مورد توجه بوده است چرا که از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از یک میلیون نفر از این مراکز بازدید کرده‌اند.

رجایی ادامه داد: تاکنون بیشترین بازدید از مجموعه آرامگاه فردوسی و هارونیه در شهر توس با 72 هزار و 943 نفر بوده است و بعد از آن مجموعه عطار و خیام با 57 هزار و 196 نفر در رتبه دوم قرار دارد.

وی آمار بازدیدکنندگان از سایر مراکز گردشگری و موزه‌های خراسان رضوی را 813 هزار و 684 نفر اعلام کرد.



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
استاندار آذربایجان غربی:
آیت الله قره‌باغی پیرو واقعی امام خمینی(ره) بود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: آیت الله قره‌باغی پیرو واقعی و همیشگی امام خمینی(ره) بود.

خبرگزاری فارس: آیت الله قره‌باغی پیرو واقعی امام خمینی(ره) بود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله قره‌باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ارومیه اظهار کرد: آیت‌الله قره‌باغی با زندگی طلبه‌وار الگویی مهم برای اقشار مختلف مردم است از این رو مردم باید از ساده‌زیستی و روش زندگی آن عالم وارسته الگو بگیرند.

وی افزود: این عالم همواره پیرو خط امام خمینی (ره) بود و در زندگی شریف خود هیچگاه از این خط و مشی فاصله نگرفت.

جلال‌زاده رحلت آیت الله قره باغی را به علمای استان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و افزود: رفتن یک عالم ربانی همچون آیت الله قره باغی از یک جامعه اسلامی شکافی است که هیچگاه جای آن پر نمی‌شود و امروز مردم استان به خاطر از دست دادن چنین عالمی داغدار و اندوهناک است.

این مسئول با بیان اینکه مردم استان با حضور پرشور خود، قدرشناسی خود را اثبات کردند اضافه کرد: مردم بار دیگر ثابت کردند که پشتیبان اصلی مسئولان و علمای استان بوده و هستند.

وی ادامه داد: با تلاش روحانیت باید راه آیت الله قره باغی و دیگر علمای فقید استان بیش از گذشته تداوم یابد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه پیام تسلیت رئیس جمهور اسلامی ایران را به مردم و روحانیت استان و خانواده آیت الله قره‌باغی قرائت کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد
برگزاری گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی 11 و 12 فروردین در قم

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی در روزهای 11 و 12 فروردین خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی 11 و 12 فروردین در قم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم آمده است: یوم‌الله 12 فروردین ماه، سالروز تولد نظام مقدسی است که نور اسلام عزیز را پس از گذشت قرن‌های زیاد نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت؛ روز ماندگاری که با همبستگی بی‌مانند ملت متدین و فهیم ام‌القرای جهان اسلام و لبیک یکپارچه به ندای آسمانی «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا ولا تفرقوا» شعار ملکوتی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عینیت یافته و کنگره‌های قصر دو هزار و 500 ساله طاغوتی فرو ریخت.

در ادامه آمده است: در این رابطه چه زیبا رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی فرمودند «صبح‌گاه 12 فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند».

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت این عید بزرگ و دعوت همگان برای تحقق فرمان الهی مجدد اسلام در قرن حاضر و زنده نگه داشتن یوم‌الله 12 فروردین به آگاهی می‌رساند مراسم بزرگداشتی بعد از اقامه فریضه مغرب و عشاء روزهای جمعه یازدهم و شنبه دوازدهم فروردین ماه با سخنرانی آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون پارلمانی جمعیت هلال احمر کشور خبر داد
آغاز عملیات اجرایی 2 پایگاه امدادی در محورهای ارتباطی شهرستان اهر

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی جمعیت هلال احمر کشور از آغاز عملیات اجرایی دو پایگاه امدادی هلال احمر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز عملیات اجرایی 2 پایگاه امدادی در محورهای ارتباطی شهرستان اهر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، یوسف صنایعی ظهر امروز در بازدید از خدمات امداد جاده‌ای طرح استقبال از مسافران نوروزی هلال احمر در شهرستان اهر گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی به علت اینکه جاده‌های ارتباطی شهرستان اهر به خصوص جاده اهر- تبریز یکی از جاده‌های پرتردد و حادثه خیز استان است، ایجاد پایگاه امداد جاده‌ای مجهز در گردنه "گویجه‌بل" در جاده اهر – تبریز و پایگاه امداد جاده‌ای در گردنه "سامبران" مسیر جاده اهر- کلیبر، اقدامات اولیه و کارشناسی‌های در این زمینه انجام و با اختصاص اعتبارات لازم در سال‌جاری، عملیات اجرایی این دو پایگاه امداد جاده‌ای آغاز می‌شود.

وی، هدف از سفر به استان آذربایجان‌شرقی را ارزیابی فعالیت‌های نوروزی پایگاه‌های هلال احمر در بخش امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی اعلام کرد و افزود: وظیفه اصلی هلال احمر حضور فعال و تأثیرگذار در حوادث و سوانح و سایر اقدامات انسان دوستانه است که در این راستا با عنایت و توجهی که دولت و مجلس نسبت به فعالیت‌های هلال‌احمر دارند، این جمعیت در بخش‌های مختلف امداد و نجات و حوادث غیرمترقبه به امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا مجهز شده و با آموزش‌های ویژه‌ای که برای پرسنل و جوانان عضو هلال‌احمر انجام داده به یکی از نهادهای فعال در این زمینه تبدیل شده است.

وی، گفت: امروز جمعیت هلال احمر این افتخار را دارد که در تمام جاده‌ها و در اقصی نقاط میهن اسلامی برای ارائه خدمات امدادی حضور دارد و خدمتگزاری به مردم و هم میهنان را یک افتخار برای خود می‌دانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:
12 فروردین در تاریخ نظام جمهوری اسلامی جاودانه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 12 فروردین به عنوان یک روز سرنوشت ساز، در تاریخ نظام جمهوری اسلامی جاودانه شده است.

خبرگزاری فارس: 12 فروردین در تاریخ نظام جمهوری اسلامی جاودانه است

 

حسین ثابت‌قدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ ملت غیور و انقلابی ایران در این روز با حضور حماسی خود به دشمنان دین، قرآن و بشریت نشان دادند که نسبت به سرنوشت خود و آینده کشور بی‌تفاوت نیستند و به هیچ وجه ممکن تاب و تحمل حضور بیگانگان و غارتگران در کشور ایران را ندارند.

وی تصریح کرد: در چنین روزی 2/98 درصد مردم ایران با رای خود، خواستار حاکمیت اسلام ناب و مترقی در حکومتی بر پایه مشارکت و حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش شدند.

ثابت‌قدم اظهار داشت: 12 فروردین ماه نخستین روز حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ایرانیان است و در چنین روزی ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای، پایه‌های قصر دو هزار و 500 ساله حکومت طاغوت را فرو ریختند و با جانشینی حکومت مستضعفان، سلطه شیطانی برای همیشه از ایران اسلامی رخت بر بست.

وی با بیان اینکه رای قاطع مردم به نظام جمهوری اسلامی دشمنان را بر آن داشت که با انواع توطئه‌ها و دسیسه چینی‌ها به مقابله با ملت انقلابی ایران بپاخیزند، افزود: با این وجود دشمنان با تمام شیطنت‌های خود هنوز هم نتوانسته‌اند کوچک‌ترین خللی در عزم و اراده پولادین و مستحکم این مردم ایجاد کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: سی و سومین سالگرد 12 فروردین ماه در شرایطی فرا می‌رسد که نسل‌های دوم و سوم انقلاب اسلامی همراه با نسل اولی‌ها حضوری پرشور و دشمن شکن در راه‌پیمایی عظیم یوم الله22 بهمن 90 و نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظام اسلامی را در رفراندومی دیگر مورد تایید قرار دادند.

وی یادآور شد: اینک نیز ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی در سال جدید توجه خود را به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی معطوف کرده و در این برهه حساس، خودشان را آماده حرکتی پرشتاب و بزرگ به سمت پیشرفت و عدالت کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
یک امتیاز رهاورد ذوبی‌ها در سال 91
ذوب‌آهن و رکورد 8 بازی شکست نخورده

خبرگزاری فارس: تساوی بدون گل ذوب‌آهن برابر استقلال علاوه بر اینکه سبب شد تیم اصفهانی با یک امتیاز سال 91 را آغاز کند، هشتمین بازی بدون شکست این تیم در لیگ یازدهم را نیز رقم زد.

خبرگزاری فارس: ذوب‌آهن و رکورد 8 بازی شکست نخورده

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان کسب امتیاز در بازی تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن برای هر دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، زیرا تیم استقلال برای در کورس ماندن به برد در این بازی حیثیتی نیاز داشت و تیم ذوب‌آهن نیز برای سرو سامان دادن به وضعیتش در جدول رده‌بندی به سه امتیاز این بازی چشم دوخته بود.

شاگردان منصور ابراهیم‌زاده بازی را بسیار خوب آغاز کرده و می‌توانستند یک برد خاطره انگیز را در نخستین مسابقه سال 91 کسب کنند، اما دو اخراج موجب شد تا قدرت این تیم تحلیل رفته و در نهایت به یک امتیاز این بازی بسنده کند.

استقلال و ذوب‌آهن در فصل اخیر دو بار رودررو شده‌اند که هر دو بار برتری با استقلالی‌ها بوده و هر دو بار هم  با نتیجه دو بر صفر رقم خورده است، یک بار بازی رفت دو تیم در لیگ برتر که در اصفهان برگزار شد و یک بار بازی پلی‌آف آسیا که در تهران با نتیجه مشابه به پایان رسید.

ذوب‌آهن طی 7 بازی اخیرش در لیگ برتر شکست نخورده و تیم‌های بزرگی را هم شکست داده است، به همین دو بازی آخر ذوبی‌ها اگر نگاه کنیم دو تیم مدعی نفت تهران و صبای قم را در جایگاه حریفان شکست‌خورده این تیم می‌بینیم؛ به خصوص که نفت تهران در خانه خودش به ذوب‌آهن باخت و این اتفاقی بود که قبل‌تر برای فولاد خوزستان هم رخ داده بود.

شاگردان ابراهیم‌زاده چه دور برگشت را با سه شکست متوالی آغاز کردند، اما بعد از این سه باخت به خودشان آمدند و از هفت بازی قبل تا دیدار با استقلال چهار برد و سه تساوی به دست آوردند.

ضمن اینکه دروازه آن‌ها در شش بازی متوالی بسته مانده بود که در همین بازی آخر بالاخره باز شد.

با نمایشی که ذوب‌آهن برابر استقلال ارائه کرد، می‌توان امیدوار بود که این تیم دوباره به جمع مدعیان اضافه شود.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
کرزی: نوروز پدیده فرهنگی مشترک و ماندگار ملت‌های منطقه است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور اسلامی افغانستان ضمن سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی نوروز در شهر دوشنبه، نوروز را پدیده فرهنگی مشترک و ماندگار ملت‌های منطقه دانست.

خبرگزاری فارس: کرزی: نوروز پدیده فرهنگی مشترک و ماندگار ملت‌های منطقه است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، حامد کرزی در سخنان خود در کنفرانس بین المللی نوروز گفت: در اکثر کشورهای منطقه جشن نوروز را به عنوان مظهر شکوفایی، تجدید و امرار حیات برگزار می‌کنند.

سرزمین افغانستان و به‌خصوص بلخ بامی جایگاه پیدایی، پویایی و گسترش جشن نوروز در منطقه است و افتخار داریم که نوروز خوش‌آیین از روزگاران قدیم تا امروز در مناطق مختلف کشور ما تجلیل می‌شود.

مردم ما روز نوروز را گرامی می‌دارند و در هر گوشه افغانستان مراسم این جشن فرهنگی با تفاوت اندکی با سرور و خوشی به جا آورده می‌شود.

غذاهای نوروزی، هدایای نوروزی، نذر نوروزی، میله‌های نوروزی، سروده‌ها و افسانه‌های نوروزی در افغانستان رایج بوده و در روز و شب نوروز مورد اجرا قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور افغانستان ضمن یادآوری نمونه‌های رسوم نوروزی در کشورش، افزود: در روستاهای بدخشان و تخار افغانستان، کودکان به منظور جمع‌آوری عیدی نوروزی به خانه‌های همسایه‌ها می‌روند و این سرود زیبا را می‌خوانند:

روز نوروز است عالم سبزه‌زار

زنگ دل را می‌برد باد بهار

ای پدر برخیز روزی‌ام بده

تا تو را رحمت کند پروردگار

در هرات باستان و مناطق دیگر کشور ما اکثر خانواده‌ها سعی می‌کنند مراسم عقد نکاح و عروسی و ختنه‌سوری را در روزهای نوروز برپا نمایند.

در قندهار میله مشهور زیارت شاهان برگزار می‌گردد. افسانه "بابا نوروز" در فلکلور زبان دری ما جایگاه خاصی دارد و مردم مناطق مرکزی افغانستان در شب و روز نوروز این افسانه‌ها را با سروده‌های خاص به گونه تمثیلی اجرا می‌کنند.

کرزی در ادامه بحث رسوم و سنت‌های خاص نوروزی مناطق افغانستان، تصریح کرد: آنچه نوروز را در کشور ما عزیز‌تر کرده است برافراشتن "جنده شاه ولایت‌مآب" و آغاز "میله گل" سرخ است.

این میله در ولایت بلخ برگزار می‌شود و مردم از سراسر افغانستان، ماوراءالنهر و جای‌های دیگر به شهر مزار شریف می‌رسند و با مردم بلخ یکجا میله گل سرخ را به خوشی سپری می‌کنند.

رئیس جمهور افغانستان گفت که در کشورش روز دوم سال نو به عنوان "روز دهقان" به‌طور رسمی تجلیل می‌شود و آن نمادی است از آغاز کشت و کار در فصل بهار.

کرزی با اشاره به وجود آثار فراوانی در مورد تاریخ و مردم‌شناسی منطقه در طول قرن‌ها، گفت: بخش مهمی از این آثار به جشن نوروز تعلق یافته و نشان می‌دهد که این جشن ملی و اجتماعی دارای ریشه‌های عمیق و پایه‌های استوار در ملل و جوامع منطقه بوده و ده‌ها اثر مستقل در مورد نوروز تالیف شده و رسم نوروز‌نامه‌نویسی در بین نویسندگان و شاعران منطقه نیز رواج پیدا کرده است. صدها شاعر قصاید و سروده‌های زیبایی در وصف بهار و نوروز ایجاد کرده و در این زمینه ادبیات فارسی و دری آثار بی‌مانند و بیشتر از زبان‌های دیگر را معرفی کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیر آموزش و پرورش آمل خبر داد
اسکان 2 هزار مسافر نوروزی در مدارس آمل

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: تاکنون 2 هزار مسافر نوروزی در مدارس آمل اسکان داده شده‌اند.

خبرگزاری فارس: اسکان 2 هزار مسافر نوروزی در مدارس آمل

 

اکبر لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه نخستین اسکان نوروزی از 26 اسفند 90 با اسکان 9 خانوار آغاز شده است، گفت: تاکنون شهرستان آمل توانست پذیرای 349 خانوار مسافر نوروزی در ستاد اسکان نوروز باشد.

وی اظهار کرد: از این تعداد 308 خانوار فرهنگی و 41 خانوار نیز غیرفرهنگی بودند.

لطفی افزود: در نوروز امسال در شش روز گذشته یک هزار و 753 نفر فرهنگی و  221 نفر غیرفرهنگی در آمل اسکان داده شدند.

وی با اعلام آمادگی 23 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در آمل اظهار کرد: این تعداد مدرسه آمادگی اسکان مسافران را در 184 کلاس دارد.

مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: در شب گذشته آموزش و پرورش آمل پذیرای 103 خانوار بود که 95 خانوار فرهنگی با جمعیت 533 نفر و هشت خانوار غیرفرهنگی با جمعیت 49 نفر بودند.

وی با اشاره به امکانات مدارس این شهرستان برای اسکان مسافران تصریح کرد: در مدارس ستاد اسکان آموزش و پرورش آمل امکانات «حمام، آشپزخانه، موکت و فرش، یخچال، تلویزیون، سرویس بهداشتی و امکانات گرمایشی» برای مسافران نوروزی مهیا است.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فردا صورت می‌گیرد؛
اعزام کاروان اردوی خانوادگی راهیان نور فرهنگیان تهران به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: کاروان اردوی خانوادگی راهیان نور فرهنگیان تهران فردا به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شود.

خبرگزاری فارس: اعزام کاروان اردوی خانوادگی راهیان نور فرهنگیان تهران به مناطق عملیاتی

 

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، کاروان اردوی خانوادگی راهیان نور فرهنگیان تهران فردا از محل اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شود.

در ابتدای مراسم بدرقه کاروان اردوی خانوادگی راهیان نور فرهنگیان تهران که صبح فردا برگزار می‌شود، زیارت عاشورا زمزمه خواهد شد. 

به گزارش توانا، 27 اسفند نیز 400 نفر از بسیجیان حوزه ستادی آموزش و پرورش که جمعی از مدیران کل و معاونان وزیر نیز در این کاروان حضور داشتند همراه با خانواده‌هایشان به اردوهای راهیان نور اعزام ‌شدند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی، عبادی، زیارتی و بازدید از مناطق 8 سال دفاع مقدس در جنوب کشور همچنین حضور روحانیت و راویان هشت سال دفاع مقدس با محوریت طرح ملی حفظ قرآن کریم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای فرهنگیان و خانواده‌هایشان در این سفر است.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
نماینده مردم مشهد در مجلس:
توسعه زیارت معنوی مستلزم برنامه‌ریزی نهادهای مسئول است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مقوله زیارت به یک موضوع دارای برنامه تبدیل شود، چرا که توسعه زیارت معنوی مستلزم برنامه‌ریزی و هماهنگی نهادهای مسئول است.

خبرگزاری فارس: توسعه زیارت معنوی مستلزم برنامه‌ریزی نهادهای مسئول است

 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ما به زیارت به عنوان یک مقوله معنوی تاکنون نگاه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی افزود: هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها در ایام پیک مسافر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تشکیل این ستاد است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این منظر رفتار و سازماندهی‌های ما هیچ‌گونه تاثیری بر آمد و شد زائران ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی فراهم آوردن امکانات برای زیارت آسان را از جمله مولفه‌ها برای افزایش ماندگاری زائران در مشهد دانست و گفت: باید کاری کنیم که موضوع زیارت به یک موضوع دارای برنامه تبدیل شود.

وی تاکید کرد: همچنین در حال حاضر در ارتباط با زیارت امام رضا(ع) برنامه مرتبط زیارت که انگیزه اول زائر است را نداریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی سختی مناسک زیارت را از دیگر مشکلات در این راستا برشمرد.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
اوباما از مرز کره شمالی و جنوبی دیدار کرد

خبرگزاری فارس: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در اولین روز از سفرش به جنوب شرق آسیا، به منطقه غیرنظامی مرزی کره شمالی و کره جنوبی رفته و با نظامیان آمریکایی مستقر در آن منطقه دیدار کرده است.

خبرگزاری فارس: اوباما از مرز کره شمالی و جنوبی دیدار کرد

 

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، سفر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در شرایطی به کره جنوبی آغاز شده است که تنش در منطقه بر سر آزمایش موشکی آتی کره شمالی در حال شدت گرفتن است.

باراک اوباما در سفر سه‌روزه خود به منطقه، ابتدا با نظامیان آمریکایی مستقر در منطقه غیرنظامی حد واسط دو کره دیدار کرد و بعد راهی سئول، پایتخت کره جنوبی شد.

بنابراین گزارش، انتشار خبر برنامه‌ریزی کره شمالی برای پرتاب یک موشک در ماه آوریل، ابراز نگرانی آمریکا را به دنبال داشت. کره شمالی اعلام کرده که به دنبال فرستادن یک ماهواره به مدار زمین است و آزمایش موشکی آینده‌اش نیز با چنین هدفی انجام می‌شود.

اوباما روز دوشنبه، ۲۶ مارس، در نشستی امنیتی در سئول شرکت خواهد کرد. رهبران بیش از ۵۰ کشور در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

لوسی ویلیامسون، خبرنگار بی‌بی‌سی در سئول، می‌گوید که ممانعت از دسترسی گروه‌های تبهکار یا نظامی به تسلیحات هسته‌ای، محور اصلی گفت‌وگوهای نشست سئول خواهد بود.

وی می‌گوید که برنامه هسته‌ای کره شمالی رسما در دستور کار این نشست قرار ندارد، ولی از گفته‌های مقامات آمریکا این گونه برمی‌آید که باراک اوباما در دیدارهای دوجانبه خود با رئیس جمهورهای چین و روسیه، درباره برنامه‌های هسته‌ای هر دو کشور کره شمالی و ایران گفت‌وگو خواهد کرد. نمایندگان کره شمالی در نشست سئول حضور ندارند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به نظامیان این کشور در منطقه غیرنظامی مرزی کره شمالی و کره جنوبی گفته است که آنها در حال محافظت از "مرز آزادی" هستند.

ژاپن اعلام کرده است که به منظور مقابله با عبور احتمالی موشک مورد آزمایش کره شمالی، سیستم دفاع ضدموشکی خود را به حالت آماده‌باش درمی‌آورد.

انتظار می‌رود کره شمالی آزمایش موشکی خود را در فاصله روزهای ۱۲ تا ۱۶ آوریل انجام دهد.

دولت کره شمالی اعلام کرده است که این موشک به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، رهبر پیشین این کشور، پرتاب می‌شود و مسیر آن، برخلاف آزمایش پیشین که به سمت شرق و از فراز ژاپن بود، این بار به سمت جنوب خواهد بود.

کره شمالی در سه آزمایش پیشین موشک‌های دوربرد خود نشان داد که در فناوری بالستیک به پیشرفت‌هایی دست یافته است. با این حال، برخی تحلیلگران می‌گویند که هیچ‌یک از این موشک‌ها به مدار زمین نرسیده است.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
منتخب مردم اسدآباد در مجلس نهم:
اعتقاد و اعتماد به کار ایرانی زمینه‌ساز تحقق پیام رهبری است

خبرگزاری فارس: منتخب مردم اسدآباد در مجلس نهم گفت: اعتقاد و اعتماد به کار و تولید ایرانی زمینه‌ساز تحقق پیام رهبری است.

خبرگزاری فارس: اعتقاد و اعتماد به کار ایرانی زمینه‌ساز تحقق پیام رهبری است

 

بهروز نعمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نامگذاری امسال به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی" اظهار داشت: به طور قطع توجه عمیق و دقیق به این شعار محوری می تواند زمینه‌ساز ایجاد تحولات شگرفی در زمینه اقتصادی باشد.

وی بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های پیش رو را عامل تحقق این مهم دانست و ادامه داد: درک اهمیت این موضوع یکی از مواردی است که می‌تواند ما را در دستیابی به ابعاد نهفته این پیام حکیمانه یاری رساند.

منتخب مردم اسدآباد در مجلس نهم تأکید کرد: در پیام هوشمندانه مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه باید از جنبه حاکمیتی به آن نگریسته شود بحث‌های کارشناسی دقیق و ظریفی مشاهده می‌شود که نشان از اشراف ایشان به مسائل کشور دارد.

وی اعتقاد و اعتماد به کار ایرانی و تولیدات آن را بسترساز تحقق اهداف این شعار دانست و ادامه داد: خودباوری ایرانیان در زمینه‌های مختلف موجبات پیشرفت کارها را فراهم آورده که در زمینه مسائل اقتصادی نیز باید این امر را مد نظر جدی قرار داد.

نعمتی تأکید کرد: از سوی دیگر تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور نیز در گرو توجه به این اصل اساسی است که این امر نیز باید مورد توجه کافی و وافی قرار گیرد.

این مسئول در پایان سخنانش با بیان اینکه مردم، دولت و مجلس باید در این امر مهم و تحقق اهداف پیش روی آن تلاشی همه‌جانبه داشته باشند، اذعان داشت: بسترسازی برای تقویت کار و  حمایت از تولید داخلی، فرهنگسازی و بازنگری در قوانین دست و پاگیر اقتصادی سه رویکرد مهم در اجرایی شدن این پیام مهم و ضروری است.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
گاردین: اشتباهات جنگ عراق درباره ایران تکرار نشود

خبرگزاری فارس: نویسنده روزنامه گاردین اینگونه می نویسد که پیش از حمله به عراق پیش بینی شده بود با اینکار قیمت نفت به کمتر از ۲۰ دلار کاهش می یابد ولی قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار رسید که به همین خاطر نباید این اشتباهات تکرار شود.

خبرگزاری فارس: گاردین: اشتباهات جنگ عراق درباره ایران تکرار نشود

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گاردین»، «مارینا هاید» در مقاله‌ای با عنوان «باید تا مدت‌ها از عراق درس بگیریم نه این که آن را تکرار کنیم» از کسانی انتقاد می‌کند که علاوه بر اینکه از تجربه تلخ عراق عبرت نگرفته‌اند، بر طبل جنگ علیه ایران می‌کوبند.

 

نویسنده این مقاله این پرسش را مطرح می‌کند که آیا با این سرعت به سمت جنگ با ایران حرکت می‌کنیم؟ وی این را نتیجه غرور طرفداران این مسأله دانسته و تاکید می‌کند که بوی جنگ به خوبی به مشام می‌رسد.

وی می‌نویسد: «در این هفته، تعدادی از مسؤلان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، رئیس این آژانس را به رفتار نادرست در قبال مسأله هسته‌ای ایران، وابستگی وی به غرب و تکیه بر اطلاعات غیردقیق سازمان‌های اطلاعاتی متهم کردند».

نویسنده گاردین در اشاره به ادعاهای «روپرت مردوخ» امپراتور رسانه‌ای آمریکا که مدعی شده بود نظام سیاسی در ایران باید تغییر کند تا غرب بتواند بر چاه‌های نفط ایران تسلط یابد، می‌نویسد که این شخصیت همان کسی است که مدعی بود اشغال عراق، قیمت نفت را به 20 دلار کاهش خواهد داد؛ نتیجه اما این بود که قیمت نفت به بیش 105 دلار رسید.

وی همچنین از اقتصاددانانی انتقاد کرد که علی رغم شکست در پیش‌بینی نتایج اشغال عراق از جمله بحران وام‌های مسکن و بحران مالی جهانی، نتایج حمله به ایران را پیش‌بینی می‌کنند.

وی در این زمینه به گفته‌های «مایر داگان» رئیس موساد استناد می‌کند که هشدار داده بود حمله به ایران ممکن است به جنگی منطقه‌ای تبدیل شود که نتایج آن قابل پیش‌بینی نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
با ارسال نامه مدیرعامل به سازمان بورس
آخرین وضعیت پتروشیمی اصفهان شفاف‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت 30 میلیارد تومانی پتروشیمی اصفهان با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس آخرین وضعیت این شرکت بورسی را شفاف‌سازی کرد.

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت پتروشیمی اصفهان شفاف‌سازی شد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، مرتضی خالقی‌فر با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه به اتمام قرارداد شرکت تجارت‌آذین نقش جهان با شرکت شایان اسپادانا، مبلغ 50 میلیارد تومان (شامل 40 میلیارد تومان اصل و 10 میلیارد سود ناشی از اجرای مفاد قرارداد) به حساب شرکت تجارت‌آذین نقش جهان واریز شد و سهم این شرکت از درآمد حاصله به میران 90 درصد و به مبلغ 9 میلیارد تومان در پیش‌بینی سالانه محاسبه شده که قبلاً نیز به بازار منعکس شده است.

وی با اشاره به مکاتبات قبلی، ادامه داد: با عنایت به عدم انعقاد قرارداد دریافت خوراک از سال 87 تاکنون و وجود اختلاف حساب این شرکت با پالایشگاه اصفهان، ارسال خوراک از طرف آن شرکت تا یک سوم در بهمن‌ماه به مدت 15 روز و در اسفند 90 تاکنون (13 روز) کاهش یافته است.با توجه به وجود هزینه‌های ثابت شرکت، تأثیر کمبود خوراک بر درآمد هر سهم در پایان سال محاسبه و به بازار اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های ارزی موجود در کشور، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام‌شده از طرف مجموعه مدیریت، مبلغی معادل 50 میلیون دلار از مطالبات ارزی به حساب شرکت واریز شد.

خالقی‌فر در خاتمه گفت: با توجه به روش انجام‌شده در وصول مطالبات ارزی، مبلغ فوق به نرخ بازار آزاد تسعیر شده که سود و زیان ناشی از تسعیر آن تا مبالغ ثبت شده دفتری در پایان سال همراه با سایر موارد خصوصاً موضوع خوراک به بازار انعکاس خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، نماد پتروشیمی اصفهان در بازار دوم معاملات از 10 دی سال گذشته تا کنون بسته است.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
ظهر امروز
سرپرست اداره آموزش و پرورش شوشتر معرفی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی سرپرست اداره آموزش و پرورش شوشتر معرفی شد.

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و پرورش شوشتر معرفی شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر رجبعلی چهارلنگی ظهر امروز در مراسمی در اداره آموزش پرورش شوشتر به عنوان سرپرست اداره آموزش پرورش شوشتر معرفی شد.

بر اساس این گزارش، این اتفاق زمانی رخ داد که عبدالمجید خضریان دوران خدمتش در وزارت آموزش و پرورش به پایان رسید و بازنشسته شد.

بر این اساس، رجبعلی چهارلنگی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است که پس از تحمل سال‌ها اسارت به خاک وطن باز گشت و در سمت دبیری زبان انگلیسی در آموزش و پرورش مشغول به کار شد.

وی در سال‌های دارای سمت‌هایی همچون عضو و شورای شهر شوشتر در دوره‌های دوم و سوم، شهرداری شوشتر و سپس معاون آموزشی آموزش و پرورش شوشتر را متصدی شد و در حال حاضر به عنوان سرپرست اداره آموزش پرورش شوشتر معرفی شد.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان:
200 میلیون تومان به حساب انجمن‌های ورزشی ریخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: از طرف فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور قرار است مبلغ 200 میلیون تومان به حساب هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان واریز شود.

خبرگزاری فارس: 200 میلیون تومان به حساب انجمن‌های ورزشی ریخته می‌شود

 

احمد عطایی امروز در نخستین گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اصفهان برای سال 1391 اظهار داشت: مبلغ 200 میلیون تومان واریزی از طرف فدراسیون انجمن‌های ورزشی باید زیر نظر این فدراسیون در مورد مسائل گوناگون هزینه شود.

وی در مورد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان بدون پشتیبانی مالی از طرف این اداره راه به جایی نمی‌برد، تصریح کرد: نیاز مالی واقعی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان مبلغی در حدود دو میلیارد تومان است که در سال گذشته تنها مبلغ 20 میلیون تومان به حساب هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان ریخته شده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان ادامه داد: اداره ورزش و جوانان استان اصفهان باید این هیئت را جزئی از خانواده خود بداند.

وی با تقسیم‌بندی رشته‌های زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی استان اصفهان به سه بخش هوایی، آبی و چمنی، تاکید کرد: سه رشته دراگون‌بوت، جت اسکی و اسکی روی آب با توجه به کم آبی موجود با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

عطایی در مورد چهار رشته بیس‌بال، سافت‌بال، راگبی و کریکت با بیان اینکه این رشته‌ها نیاز به زمین چمن اختصاصی دارند، تصریح کرد: بهترین فرصت است تا در همین‌جا از مسئولان شهرداری اصفهان به خصوص سید مرتضی سقاییان‌نژاد و احمدرضا مهنام به دلیل حمایت بی‌دریغ خود از این رشته‌های ورزشی تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

وی بیان داشت: از جمله رشته‌های زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی رشته طناب‌کشی است که ورزشکاران آن از امکانات خوبی برخوردار نیستند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان تاکید کرد: رشته سپک‌تاکرا و سایر رشته‌های زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی همواره در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند که امروز با حمایت نشدن‌های مالی رفته‌رفته قدرت خود را از دست‌ می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رشته رزمی کونگ‌فو قرار بود زیر نظر انجمن‌های ورزشی ادامه فعالیت بدهد که این اتفاق هرگز رخ نداد.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
با همت اداره بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب انجام گرفت
اعزام کاروان راهیان نور بهزیستی سرپل ذهاب به مناطق جنگی

خبرگزاری فارس: کاروان راهیان نور مدد‌جویان اداره بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب متشکل از 50 نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

خبرگزاری فارس: اعزام کاروان راهیان نور بهزیستی سرپل ذهاب به مناطق جنگی

 

به گزارش خبر گزاری فارس از کرمانشاه، صبح امروز کاروانی 50 نفره در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب در این‌باره گفت: این کاروان متشکل از مددجویان و خانواده های آنان بود و درقالب یک برنامه 4 روزه به این مناطق اعزام شدند.

بهمن بوچانی افزود: در لحظات نخست اعزام، شور و نشاط غیر قابل وصفی در بین اعضای این کاروان ایجاد شد و در میان بدرقه امام جمعه، فرماندار و تنی چند از مسئولان  رهسپار شدند.

اردوهای راهیان نور هر ساله با اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور برگزار می‌شود و در این مراسمات با شکوه مردم و جوانان عزیز با  آثار و خاطرات سالهای دفاع مقدس در یک برنامه ریزی مدون و با حضور یادگاران آن سالها آشنا می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران:
10 هزار ویلا در مازندران شناسنامه‌دار شدند

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 30 هزار ویلا در مازندران شناسایی شده است که از این تعداد 10 هزار ویلا شناسنامه دارند و بقیه در حال شناسنامه‌دار شدن هستند.

خبرگزاری فارس: 10 هزار ویلا در مازندران شناسنامه‌دار شدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدنقی کلانتری پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت ارزی در چند ماهه اخیر موجب شد تا با افزایش میزان مسافران داخلی نسبت به سال گذشته بیشتر باشد، اظهار کرد: سال جاری حدود 15 درصد ورودی مسافران نسبت به سال گذشته افزایش داشت که این آمار به دست آمده تا ظهر دیروز برآورد شده است.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروز امسال، استفاده مسافران از اماکن اقامتی مازندران نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

کلانتری با اشاره به اینکه ورودی مسافر در مازندران در روز گذشته 958 هزار نفر بوده است، تصریح کرد: 671 هزار و 238 نفر از مسافران وارد شده به مازندران در این استان اقامت داشتند.

وی ادامه داد: بقیه مسافران وارد شده به مازندران به لحاظ وضعیت جوی و نامساعد بودن هوا تنها مسیر استان را گذراندند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با بیان اینکه 91 درصد مسافران وارده به استان از خودروهای شخصی استفاده کردند، خاطرنشان کرد: هشت درصد مسافران با اتوبوس و بقیه با وسایل نقلیه ریلی و هوایی سفر نوروزی داشتند.

این مسئول ظرفیت گنجایش مسافر در مازندران را بیش از 700 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: بیش از 90 درصد مسافران نوروزی اقامتی از هتل، متل و مهمانپذیرهای استان مازندران برای اقامت استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: 30 هزار ویلا در مازندران شناسایی شده است که از این تعداد 10 هزار ویلا شناسنامه دارند و بقیه در حال شناسنامه‌دار شدن هستند.

کلانتری افزود: 65 درصد مسافران نوروزی در استان مازندران اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه حدود 90 کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در استان فعالیت هدایت و معرفی مسافران را در انتخاب اماکن اقامتی و استیجاری بر عهده دارند، گفت: رزرواسیون اماکن استیجاری و ویلاهایی که برای اقامت مسافران اختصاص می‌یابد از طریق کیوسک‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
استاد اقتصاد دانشگاه کابل در گفت‎وگو با فارس:
پیشرفت های اقتصادی ایران می‌تواند مدلی موثر برای افغانستان باشد/همگرایی منطقه ای اولویت اقتصادی افغانستان

خبرگزاری فارس: پیشرفت‌های اقتصادی مانند، نقل و انتقال کالا، سرمایه‌گذاری، تجربه ساختمان سازی و مبارزه علیه فقر که در سال‏های اخیر در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است می‌تواند مدلی موثر برای افغانستان باشد.

خبرگزاری فارس: پیشرفت های اقتصادی ایران می‌تواند مدلی موثر برای افغانستان باشد/همگرایی منطقه ای اولویت اقتصادی افغانستان

 

"سیف‌الدین سیحون" در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کابل، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت اقتصادی، ایجاد شبکه‎های ارتباطی، انتقال انرژی و ایجاد خط آهن و از سوی دیگر داد و ستدهای اقتصادی میان این کشورها از مزایای همکاری‌های منطقه‌ای است.

وی با بیان این که ایران در انتقال کالا، تولید مواد اولیه، راهسازی، تربیت نیروی متخصص، آبیاری و کشاورزی می‌تواند به افغانستان کمک‌های فراوانی کند، گفت: در این زمینه تاکنون کارهای عملی چشمگیری صورت نگرفته در حالی که جمهوری اسلامی ایران تجربه و پیشرفت چشمگیری در این زمینه‌ها داشته است. 

سرمایه گذاری مشترک افغانستان-ایران از مسائل حیاتی است

استاد اقتصاد دانشگاه کابل با اشاره به این که سرمایه‌گذاری مشترک میان افغانستان و ایران می‌تواند در زمینه‌هایی مانند ایجاد مسیر جدید حمل و نقل کالا از ایران به افغانستان، سرمایه‌گذاری در معادن این کشور، توسعه اقتصادی و تهیه مواد اولیه فعالیت‌های موثری انجام دهد، افزود: همه این موارد برای افغانستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کارشناس مسائل اقتصادی افغان، تصریح کرد: توسعه اقتصادی امری منطقه‎ای است، زیرا افغانستان در این زمینه به زیر ساخت‏هایی نیاز دارد تا به تواند آب‎ها را مهار و از آنها بهره‌داری کند.

دستاوردهای اقتصادی ایران می‌تواند مدلی برای اقتصاد افغانستان باشد

سیحون اظهار داشت: پیشرفت‌های اقتصادی مانند، نقل و انتقال کالا، سرمایه‌گذاری، تجربه ساختمان سازی و مبارزه علیه فقر که در سال‏های اخیر در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است می‌تواند مدلی موثر برای افغانستان باشد.

وی با بیان این‎ که افغانستان شریک اقتصادی و منطقه‎ای جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در همین حال همکاری وسیع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی میان این 2 کشور سابقه‌ای طولانی دارد و مرزهای سیاسی ساخته شده هرگز نمی‌تواند، این 2 ملت را از هم جدا کند.

استاد دانشگاه کابل تأکید کرد: کشورهایی چون افغانستان، ایران، جمهوری‌های آسیای میانه و پاکستان شرکای منطقه‏ای هستند که سرزمین، تاریخ، روابط اجتماعی و فرهنگی مشترک دارند و میراث فرهنگی این کشورها از یکدیگر تفکیک ناپذیر است.

به باور این کارشناس افغان، توسعه اقتصادی کمتر می‌تواند، زمینه توسعه فرهنگی را فراهم کند بر عکس آن روابط فرهنگی، اجتماعی، دینی و ارتباطات متقابل انسانی کشورها بر روابط اقتصادی آنها تأثیر گذار است و در حقیقت توجیه کننده روابط اقتصادی آنها است، این در حالی است که افغانستان و ایران هر 2 ویژگی را دارند.

وی تصریح کرد: افغانستان و ایران بدون دشواری و پیچیدگی‌های مرسوم در سطح بین‌الملل می‌توانند در زمینه‎های مختلفی به تبادل اطلاعات و تجربه‌های مختلف بپردازند، تا همکاری‎های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین یکدیگر را تسری دهند.

90 درصد منابع علمی و دانشگاهی افغانستان متعلق به ایران است

سیحون در ادامه گفت: هم اکنون 90 درصد منابع علمی و دانشگاهی افغانستان به صورت‌های مختلفی چون ترجمه و آثار تحقیقی متعلق به ایران است و انتظار می‌رود، از این پس این 2 کشور علاوه بر رابطه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی روابط عمیق اقتصادی هم داشته باشند.

امیدواریم در کنار افزایش روابط فرهنگی و اقتصادی روابط اجتماعی نیز افزایش یابد

وی با بیان این که افغانستان کشوری است که بیشتر نیاز به مواد سوختی و فناوری دارد و اکثر اولویت‎های اقتصادی افغانستان از طریق ایران تأمین می‏شود، گفت: افغانستان بیشترین سود را در این ارتباط می‌برد.

این کارشناس افغان در ادامه اظهار داشت: انتظار می‌رود، سابقه تاریخی، فرهنگی و اقتصادی، افغانستان و ایران زمینه افزایش روابط اجتماعی را فراهم کند، رفت‌و آمد‏ها آسان شود و مناسبات اجتماعی افزایش یابد.

کارشناس اقتصادی افغان در ادامه گفت: امیدواریم این 2 کشور با تأمین منافع اقتصادی و سیاسی خویش بتوانند با تأمین منافع خود زمینه‌های ارتباط بیشتر را فراهم کنند.

سیحون با تأکید بر ایجاد مناطق آزاد تجاری میان کشورهای منطقه،‏ گفت: سرانجام باید این مرزهای مصنوعی به وسیله همکاری متقابل از بین برود و رابطه‌ای اقتصادی مبتنی بر منافع همگانی در منطقه شکل گیرد تا همگرایی منطقه‌ای ایجاد شود.

استاد دانشگاه کابل اظهار امیدواری کرد: با شکل‌گیری همگرایی منطقه‌ای دست کشورهای خارجی از منطقه کوتاه خواهد شد.

روسای جمهور افغانستان، پاکستان و ایران به منظور شرکت در جشن نوروز و کنفرانس بین‌المللی "افغانستان" امروز یکشنبه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گردهم می‌آیند.

در حاشیه این نشست روسای جمهور چهار کشور، دیدار و مذاکرات 2، 3 و 4 جانبه با همتایان خود انجام می‌هند.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرمانده سپاه گناوه:
12 کاروان از گناوه راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران شهرستان گناوه گفت: صبح امروز 12 کاروان راهیان‌نور شهرستان گناوه راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

خبرگزاری فارس: 12 کاروان از گناوه راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن خرم‌ آبادی صبح امروز در مراسم بدرقه کاروان راهیان‌نور شهرستان گناوه اظهار داشت: ما همواره وظیفه داریم یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس را زنده نگهداریم و فراهم کردن شرایطی برای حضور شهروندان گناوه‌ای در مناطق جنگی بخشی از رسالت ما را به انجام می‌رساند و از این طریق می‌توانیم پیام شهدا را به مردم و به‌ویژه نسل جوان انتقال دهیم و فرهنگ اصیل دفاع مقدس را در جامعه احیا کنیم.

خرم‌آبادی محور فعالیت‌های فرهنگی این کاروان‌ها را بر اساس الگوهای رفتاری شهدا عنوان کرد و بیان داشت: کاروان‌های راهیان‌نور به مدت سه روز از مناطق عملیاتی از جمله اروند، شلمچه، موزه خرمشهر، هویزه، دهلاویه، شوش و دانیال، یادمان فتح المبین و فکه بازدید می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان گناوه گفت: 12 کاروان به تعداد 2 هزار نفر از شهرستان گناوه همزمان با کاروان‌های راهیان‌نور سراسر کشور از 15 اسفند ماه 90 الی 15 اردیبهشت 91 به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند که امروز شاهد بخشی از این اعزام هستیم.

خرم‌آبادی بیان کرد: کاروان‌های راهیان‌نور این شهرستان متشکل از خواهران و برادران است که امکانات درمانی و پزشکی، همراه با زائران برای رفع خطرات احتمالی وجود دارد.

وی در مورد برنامه‌های فرهنگی این اردوها گفت: در هر اتوبوس یک راوی و یک روحانی برای برگزاری مراسمات فرهنگی اعزام شده که زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای ندبه، مداحی و سینه‌زنی و مسابقات فرهنگی متعددی برگزار می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
امروز با افزایش 212 واحد دیگر
شاخص بورس از نیمه کانال 26 هزار واحدی عبور کرد

خبرگزاری فارس: به دنبال رشد قیمت سهام صنایع فلزات اساسی، پتروشیمی و خودرویی، شاخص بورس با 212 واحد افزایش از نیمه کانال 26 هزار تایی هم عبور کرد و در عدد 26 هزار و 502 واحد به ثبت رسید.

خبرگزاری فارس: شاخص بورس از نیمه کانال 26 هزار واحدی عبور کرد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس ، بازار سهام در حالی نخستین روز کاری خود در سال جدید را با پرش 374 واحدی شاخص و عبور این متغیر از مرز 26 هزار واحدی به پایان برد که امروز هم روند صعودی قیمت ها و دماسنج بازار تکرار شد اما آنچه بیش از همه نمود داشت تشکیل صف های خرید و عرضه سهام از سوی سهامداران عمده برخی شرکت ها بود.

 

براساس این گزارش، در جریان دومین روز معاملات بورس در سال 91 که توقف نماد مخابرات برای برگزاری دو مجمع فوق العاده حایز اهمیت بود، اکثر گروه ها و صنایع با اقبال سهامداران روبرو شده و شاهد رشد قیمت هر سهم و ارزش روز بازار شدند. در این میان به دلیل اثر آزاد سازی فروش ارز شرکت های صادرکننده محصولات ، گروه های حاضر در بخش های فلزات اساسی و پتروشیمی به روند رو به رشد خود ادامه دادند با صف های خرید هم روبرو شدند اما در میانه معاملات ، صف های خرید این دسته شرکت ها عرضه شد.

 

از سوی دیگر شرکت های خودرویی هم که با تغییر جهت در روزهای پایانی سال مورد توجه برخی سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی قرار گرفته اند ، با تشکیل صف خرید و سپس عرضه سهام روبرو شدند. 

 

با این وضعیت و در نتـیجه رشـد قیـمت سـهام و اثـر 58 تا 5 واحـدی شـرکت های فولاد مبارکه، نـفت و گـاز پارسیان، پتروشیمی های پردیس و خارک، سایپا، سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی و غدیر، بانک سینا و گروه بهمن، شاخص کل با 221 واحد افزایش دیگر به نیمه کانال 26 هزار واحدی رسید و در رقم 26 هزار و 502 واحد به ثبت رسید.

 

آمار پایانی معاملات هم با جابجایی بیش از 172 میلیون سهم به ارزش 48.5 میلیارد تومان ثبت شد و شرکت های سرمایه گذاری ملت ، فولاد مبارکه و نفت و گاز پارسیان با بیش از 27، 20 و 12.2 میلیون سهم ، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

این درحالی است که برخی از فعالان بازار سهام با اشاره به اضافه شدن 28 هزار تومان بابت یارانه نقدی ، معتقدند دولت در صدد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در هفته های آینده است و این موضوع می تواند به نوبه خود در بازار سهام موثر باشد و گروه های حاضر در فلزات اساسی و سیمان و شرکت های مرتبط با حامل های انرژی را تحت شعاع خود قرار دهد.

 

بنابراین به عقیده این گروه اگر حمایت حقوقی های فعال در روزهای اخیر ، در فردا و پس فردا انجام نشود ، این احتمال وجود دارد طی یکی دو روز آینده شاخص بورس در نتیجه کاهش قیمت و یا حتی متعادل شدن عرضه و تقاضای سهام شرکت های تولیدی بزرگ با نوسان روبرو شود.

 

در برابر این عقیده و پیش بینی ، دسته دیگری هم بر این باورند با توجه به ظرفیت های متعدد بازار سرمایه و وجود آرامش سیاسی، اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها آن هم در زمان نامعلوم، نخواهد توانست چندان اثری بر عملکرد شرکت های تولیدی بگذارد چرا که با در نظر گرفتن تجربه اجرای مرحله اول این قانون بسیار مهم، اکثر شرکت ها به دلیل افزایش قیمت فروش محصولات قادر به حفظ سودآوری معقول خواهند بود. پس ممکن است بازار سهام برای چند روز متاثر از این موضوع باشد اما اگر فضای کنونی حاکم بر بازار سرمایه ادامه دار باشد، متغیرهای اصلی معاملات و شاخص بورس به روند رو به رشد خود ادامه خواهند داد.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
با توجه به شرایط مطلوب
گرده‌‌افشانی در نخلستان‌های ریگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: کشاورزان ریگانی در ایام تعطیلات نوروز با کار و تلاش در نخلستان‌های خود و با گرده‌افشانی در تولید ملی برای توسعه اقتصاد کشور تلاش می‌کنند.

خبرگزاری فارس: گرده‌‌افشانی در نخلستان‌های ریگان آغاز شد

 

موسی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: کشاورزان ریگانی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در نخستین روزهای سال گامی برای رونق اقتصادی کشور با انجام گرده‌افشانی در نخلستان‌های خود برداشته‌اند.این کشاورزان ایام تعطیلات را به کار کشاورزی پرداخته‌اند و بهترین تفریح را کار می‌دانند.

جلالی عنوان کرد: کار گرده‌افشانی که نخستین مرحله برداشت خرما است، در سطح 5 هزار و 500 هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز شده است. کار گرده‌افشانی نخلستان‌ها از امروز به مدت 20 روز ادامه دارد.

جلالی در توصیه به باغداران در زمینه گرده‌افشانی تصریح کرد: در مرحله گرده‌افشانی از کارگران ماهر استفاده کنند، زیرا این مرحله، مرحله حساسی در زمینه برداشت خرما است.سعی شود از گرده‌های جدید برای گرده‌افشانی استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان افزود: از گرده‌های غیر‌بومی برای گرده‌افشانی استفاده نشود، زیرا این امر موجب بروز مشکلاتی برای نخل‌ها می‌شود و بیماری‌هایی را به دنبال دارد.

جلالی در ارتباط با تعداد خوشه‌هایی که باید گرده‌افشانی شوند، گفت: در این ارتباط 10 خوشه گرده‌افشانی شود و همچنین برای به‌پروری نخل‌ها یک سوم نوک خوشه‌ها چیده شود.

وی از کشاورزان خواست محصول خود را بیمه و برای تغذیه آن تلاش کنند.

شهرستان ریگان یکی از قطب‌های مهم تولید خرمای مضافتی در استان کرمان به شمار می‌رود.

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()